ثروتسازی با هیپنوتیزم


» غلبه بر پر خوری عصبی

غلبه بر پر خوری عصبی

4 نکته برای غلبه بر پر خوری عصبی

 

خوردن عصبی مشکلی است که باعث می شود بسیاری از افراد بیش از حد مجاز غذا مصرف کنند.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

آیا می دانید می توانید بر خوردن عصبی خود غلبه کنید؟ مصرف غذا بدون احساس گرسنگی یک مشکل بزرگتر از آن است که به نظر می رسد. به این روند غذا خوردن عصبی گفته می شود. این به دلیل طعم شدید بسیاری از غذاهای موجود در بازار است.

 

افزودن قندها ، چربی های ترانس و مواد افزودنی باعث می شود که مردم به خوردن ادامه دهند. آنها حتی اگر اشتها نداشته باشند یا سیر شده باشد ، غذا می خورند.

 

در این حالت ، این اغلب باعث اضافه وزن فرد می شود ، زیرا بدن کلری زیادی مصرف میکند که نمیتواند آنرا بسوزاند. بنابراین ، سلامت عمومی بدتر می شود و منجر به ایجاد مشکلات مزمن سلامتی می شود. اما خوردن عصبی چیزی است که می توان بر آن غلبه کرد.

 

پر خوری عصبی چیست و چرا به شما آسیب می زند؟

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، خوردن عصبی ، غذا خوردن بدون احساس گرسنگی است ، یعنی فقط به دلیل خوشمزه بودن آنها شما تحریک به مصرف این نوع غذاها میشوید. مشکل اصلی این مسئله این است که شما بیش از نیازهای تغذیه ای بدن غذا مصرف میکنید ، آن هم غذاهایی که برای بدن مفید نیستند و ضرر نیز دارند.

 

ثابت شده است که هم قندهای ساده و هم چربی های ترانس بر روی بدن تأثیر منفی می گذارد و عملکرد سیستم ها و متابولیسم را تغییر می دهد.

 

غذا خوردن عصبی به مصرف بیش از حد فرآورده های صنعتی خطرناک مربوط می شود. شواهدی وجود دارد که چنین غذاهایی ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند.

 

در حقیقت ، توصیه می شود که تغذیه بر اساس غذاهای تازه باشد و محصولات فراوری شده به ندرت در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند و تا حد امکان از آنها استفاده نشود.

 

غذاهای فرآوری شده معمولاً خوشمزه تر از سبزیجات و غذاهای تازه هستند و همین امر میل به مصرف بیش از حد آنها را افزایش می دهد.

 

چگونه بر خوردن عصبی غلبه کنیم ؟

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

ما یک سری نکاتی را در ادامه مقاله بیان میکنیم که می توانید برای غلبه بر احساس گرسنگی ، پرخوری عصبی و در نتیجه بهبود سلامت خود دنبال کنید ، توضیح .

 

1. در هنگام گرسنگی به سوپر مارکت نرویم

 

وقتی گرسنه به سوپرمارکت می رویم بیشتر در معرض خطر خرید محصولات شیرین با کیفیت غذایی ضعیف هستیم. واقعیت این است که خرید آنها در حال حاضر مشکلاتی را ایجاد می کند زیرا هر وقت در خانه گرسنه شویم تمایل به خوردن آنها خواهیم داشت. به دلیل طعم خوشمزه آنها ، حتی اگر احساس سیری کنیم قطع مصرف آنها دشوار خواهد بود.

 

2. افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی خود

 

یک توصیه مهم دیگر مربوط به مصرف فیبر در رژیم غذایی شما است. طبق مطالعه ای که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده است ، این ماده توانایی افزایش احساس سیری را دارد.

 

این امر خطر مصرف وعده های غذایی و مصرف محصولات شیرین و شور با ارزش غذایی کم را کاهش می دهد.

 

3. در هنگام مصرف وعده های غذایی روی غذا متمرکز باشیم

 

بسیار مهم است که هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید و از وسایل الکترونیکی دوری کنید. در غیر این صورت ، متوجه میزان خوردن نخواهید شد.

 

این می تواند منجر به خوردن بیش از مقدار مورد نیاز یک ماده غذایی خاص شود زیرا هوس و جوانه های چشایی شما را برآورده می کند. اما این به این دلیل نیست که شما واقعا گرسنه هستید و یا نیاز به مصرف چنین مواد غذایی دارید.

 

هنگام غذا خوردن مهم است که تمام حواس خود را بر روی غذای خود متمرکز کرده و از محصولات مصرفی خود آگاهی داشته باشید.

 

4. از نوشابه استفاده نکنیم

 

مصرف منظم شکر می تواند اعتیاد خاصی ایجاد کند. این روند در مورد خوردن عصبی نیز صدق میکند. از این لحاظ ، نوشیدنی های غیر الکلی با داشتن مقدار زیادی کربوهیدرات ساده به شکل مایع مشخص می شوند.

 

تأثیر اینها بر روی بدن شما منفی تر خواهد بود و بنابراین بدن احتمالاً در آینده آنها را به طور مداوم تقاضا می کند. این تقاضا همیشه بسیار بیشتر از مقدار نیاز واقعی بدن است.

 

در واقع این خود ما هستیم که اقدامات خاصی در خانه انجام می دهیم ، مانند استفاده از وسایل الکترونیکی یا قرار گرفتن در مقابل صفحه نمایش ، که گرسنگی عصبی را تشویق می کنیم.

 

غلبه بر خوردن عصبی ممکن است

 

اگرچه در بعضی مواقع ممکن است بسیار دشوار باشد ، اما می توانید بر خوردن عصبی غلبه کنید. اولین کاری که باید انجام شود آگاهی از مسئله است ، در غیر این صورت نمی توانید حل آن را شروع کنید.

 

از این مرحله به بعد ، ما توصیه می کنیم نکاتی را که در بالا ذکر کردیم ، دنبال کنید ، زیرا در میان مدت موثر هستند.

 

توجه داشته باشید که ما در مورد عملی صحبت می کنیم که ارتباط زیادی با رفتار روانشناختی دارد ، بنابراین گاهی اوقات مراجعه به مشاور تغذیه یا روانشناس می تواند مفید باشد. نکته مهم دیگر این است که این نوع رفتارها در رژیم شما به یک عمل منظم تبدیل می شوند و باعث بروز انواع مشکلات جسمی ، سلامتی و حتی روحی میشود. پس تا دیر نشده است بهتر است به فکر راه حلی برای این مشکل باشیم.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده