بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نحوه کنترل خشم

نحوه کنترل خشم

چگونه خشم خود را کنترل کنید؟

 

عصبانیت کنترل نشده می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. در این مقاله ، نکاتی را برای کمک به شما در کنترل عصبانیت شرح خواهیم داد.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

آیا می دانید چگونه خشم خود را کنترل کنید؟

 

خشم یک احساس ذاتی است. هر شخصی می تواند این را تجربه کند. این امر بین تعجب ، انزجار ، ترس ، لذت ، غم و غضب ، شش احساس اساسی که روانشناس ، پل اكمن توصیف می كند ، تجربه شده توسط همه انسانها است.

 

این شش احساس با توانایی افراد در انطباق با محیطشان ارتباط دارد. بنابراین ، آنها بخشی از مجموعه احساسی فعلی ما هستند ، زیرا از نظر تکاملی برای ما مفید هستند. در حالی که بعضی از این احساسات در واقع راحت تر از دیگران بروز پیدا میکنند ، اما همه آنها عملکردی دارند و دلیل وجودی دارند.

 

خشم دقیقاً چیست؟

 

عصبانیت حالتی عاطفی است که فرد در پاسخ به یک تهدید واقعی یا خیالی تجربه می کند که این احساس باعث باعث ناراحتی ، عصبانیت و ناامیدی می شود.

 

این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد احساس آسیب پذیری می کند و نقش تکاملی آن انگیزه دادن به شما برای مبارزه با چیزهایی است که می تواند به شما آسیب برساند. برای انجام این کار ، بدن با افزایش ضربان قلب و فشار خون و آزادسازی آدرنالین در سطح فیزیولوژیکی پاسخ می دهد.

 

در گذشته معمولاً احساس ترس و خشم مردم در برابر درنده ای که قصد شکار آنها را داشته یا کسی که با سرقت غذا ، بقای آنها را تهدید میکرده است بیشتر حس میشده است. این احساس در گذشته بخشی ضروری برای بقا بوده است. این ذهن و بدن بودند که برای مقابله با یک تهدید واقعی واکنش نشان می دادند.

 

مشکل این است که تهدیدات زیادی وجود ندارد که امروز ما را به خطر می اندازند. با این حال ، مردم در بسیاری از شرایط خشم شدید را ابراز می کنند زیرا نمی توانند احساسات خود را به درستی مدیریت کنند.

 

در حالی که عصبانیت یک احساس طبیعی در انسان است ، اگر ندانید چگونه آن را کنترل کنید می تواند به شما آسیب برساند.

 

برای ابراز خشم دو روش وجود دارد: خشم تهاجمی و خشم منفعل.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

خشم تهاجمی


این یک روش بسیار مشهودتر برای ابراز ناامیدی و عصبانیت است که منجر به سوء تفاهم نمی شود. برخی از افراد رفتارهای زیر را نشان می دهند:

 

فریاد بیش از حد

قضاوت کردن دیگران

تهدید دیگران

شکاندن ظروف

بدرفتاری با دیگران

همدلی نشان ندادن در شرایط حساس

مجازات ناحق دیگران

انتقام به عنوان راهی برای حل مشکلات

غیرقابل پیش بینی بودن

 

خشم منفعل


مردم این را به روش های زیر بیان می کنند:

 

آنها نمی توانند خشم خود را به خوبی کنترل کنند و آن را سرکوب کنند.

آنها احساس خشم می کنند اما آن را به صورت کلامی ابراز نمی کنند.

آنها با نشان دادن بی تفاوتی دیگران را نادیده می گیرند.

آنها از تماس چشمی اجتناب می کنند.

آنها احساس برتری می کنند زیرا به ظاهر احساسات خود را "کنترل" می کنند.

آنها دیگران انتقاد می کنند.

آنها دیگران را خرد می کنند.

آنها از درگیری اجتناب می کنند.

این روش احساس خشم ظریف تر است و ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. با این حال ، خشم تهاجمی و منفعل هر دو برای انسان بسیار ضرر دارند.

 

راهکار هایی برای کنترل خشم

 

افرادی که در کنترل خشم خود مشکلی دارند غالباً هنگامی که پرخاشگری بیشتری دارند نمی توانند خود را کنترل کنند. اما هرکسی می تواند یاد بگیرد که احساسات خود را به روشی بسیار مناسب تر مدیریت کند. در اینجا چند کلید وجود دارد که می توانند به شما در کنترل خشم کمک کنند:

 

1. خودتان را بشناسید

 

شناختن خود می تواند به شما در بهبود مدیریت عاطفی کمک کند. همه ما در طول زندگی خود ناگزیر دچار زخم های عاطفی می شویم. با این حال ، دانستن اینکه چه عواملی باعث به وجود آمدن این احساسات در شما میشود ، می تواند در دفعه بعدی کمتر روی شما تأثیر  منفی بگذارد .

 

2. حقیقت را بپذیرید

 

در بسیاری از موارد ، رنج افرادی که احساس عصبانیت و درماندگی می کنند ناشی از عدم پذیرش حقیقت است. بنابراین ، هرچه زودتر شرایط را همانطور که هست بپذیرید تا این درد و رنج متوقف شود.

 

3. تحریف های شناختی را تشخیص دهید


گفتگوی درونی شما مملو از ایده های غیر منطقی و تحریف های شناختی است. اگر برای شناسایی افکاری که به شما آسیب می رسانند سخت کار می کنید ، ممکن است دفعه بعدی که شرایطی روی شما تأثیر می گذارد ، واکنش بهتری داشته باشید.

 

4. مهارت های اجتماعی خود را برای کنترل خشم خود بهبود ببخشید


افرادی که در کنترل خشم خود مشکل دارند می توانند از آموزش مهارت های اجتماعی سود زیادی ببرند.آموزش این مهارت ها به آنها این امکان را می دهد که یاد بگیرند هنگام مواجهه با تعارض ، قاطعانه و با احترام و همدلی بیشتری واکنش نشان دهند.

 

5. روی عزت نفس خود کار کنید

 

افرادی که نمی دانند چگونه عصبانیت خود را کنترل کنند ، اغلب از عزت نفس ناسالم برخوردار هستند. اغلب اوقات ، آنها حتی نمی دانند که چگونه دیگران را آزار می دهند. و وقتی این را می فهمند ، غالباً خود را تحقیر می کنند.

بنابراین ، باید خود را به خوبی بشناسید و برای خود ارزش قائل شوید.

 

6. سعی کنید مهربان تر باشید

 

این نکته مربوط به نکته قبلی است ، زیرا افرادی که کنترل خشم خود را دشوار می کنند ، باید یاد بگیرند که بخشش کنند و با خود مهربان باشند. پذیرش عمیق و عشق بی قید و شرط شما را قادر می سازد تا تمام زخم های خود را التیام دهید.

 

نکات نهایی برای کنترل خشم

 

به طور خلاصه ، یادگیری مدیریت خشم و هر آنچه که در آن وجود دارد آسان نیست. تواضع و فروتنی لازم است تا اشتباهات گذشته خود را بشناسید و اراده زیادی برای تغییر نیاز است.

 

خوشبختانه روانشناسی ابزارهای زیادی برای کمک به شما در کنترل خشم ارائه می دهد. امروز از آنها استفاده کنید و با واکنشهای منفی خداحافظی کنید!

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده