خرید از سراسر دنیا


» تفکرات منفی راجع به بدن و اندامتان

تفکرات منفی راجع به بدن و اندامتان

تصویر منفی بدن و تأثیرات آن بر عزت نفس

 

طرز فکر و احساس شما در مورد بدن و اندامتان بر رفاه فردی و اجتماعی شما تأثیر دارد. در اینجا ما در مورد تاثیر تصویر منفی از بدن و نحوه مبارزه با آن صحبت می کنیم.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

آیا از نگاه به آینه اجتناب می کنید تا مجبور نباشید به بازتاب خود نگاه کنید؟ آیا از انجام فعالیت هایی که شامل خودنمایی بدن در انظار عمومی است ، مانند شنا در ساحل یا استخر احساس ناراحتی می کنید؟ تصویر منفی از بدن می تواند ناراحتی های احساسی زیادی ایجاد کند.

 

اگر این اتفاق بیفتد ، می تواند بر عزت نفس شما و بنابراین زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد. بنابراین مهم است بدانید تصویر بدن به چه معناست و چگونه می توانید آن را تغییر دهید.

 

تصویر بدن به نحوه درک هر فرد از بدن خود اشاره دارد ، نه ظاهر بدن.  بسیار اتفاق افتاده است که در سال های بعد ، بسیاری از مردم هنگام مشاهده عکس های جوانی خود از خود می پرسیدند که چگونه نسبت به بدن و اندام به این زیبایی احساس بدی داشته اند! ذهنیت واقعاً نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

 

هرکسی یک تصویر ذهنی از بدن خود در سر خود دارد که می تواند مثبت یا منفی باشد.

 

تصویر بدن نمایشی ذهنی از بدن خود شخص است. این یک تصویر درونی از بدن آنها در سطح فیزیکی است و اینکه چگونه فکر می کنند دیگران آنها را درک می کنند. اول از همه ، این یک نمایش ذهنی است که شامل افکار ، نگرش ها و احساساتی است که یک فرد در مورد بدن خود دارد.

 

می توان گفت این تصویر از بدن زمانی مثبت است که واقع بینانه و متعادل باشد و باعث شود در بدن خود احساس راحتی کنید. از سوی دیگر ، یک تصویر منفی از بدن تصویری است که با واقعیت مطابقت ندارد و باعث می شود فرد از ظاهر خود مضطرب و شرمنده باشد.

 

پیامدهای یک تصویر منفی از بدن و اندام خود بر عزت نفس

 

عزت نفس ارزیابی ذهنی فرد از ارزش خود است. این ارزشی است که بر اساس ویژگی های درک شده برای خود قائل می شوید و نحوه احساس ، رفتار و ارتباط شما با دیگران به آن بستگی دارد.

 

به همین دلیل ، اگر می خواهید از روابط اجتماعی خوب و رفاه شخصی بالا لذت ببرید ، داشتن عزت نفس خوب ضروری است.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

عزت نفس ارتباط تنگاتنگی با تصویر بدن دارد. به این معنا که فردی که بدن خود را مثبت تلقی می کند نسبت به فردی که تصور منفی دارد از عزت نفس بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

به سختی می توان انکار کرد که ظاهر فردی در جامعه روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و افراد بر اساس آن هم خود و هم دیگران را قضاوت می کنند. افرادی که دارای تصویر بدنی منفی از خود هستند ، خود را از نظر استانداردهای پذیرفته شده اجتماعی ناکافی یا دارای کمبود می دانند.

 

به دلیل همه اینها ، عزت نفس آنها کاهش می یابد و این می تواند منجر به اضطراب ، افسردگی ، اختلالات خوردن و بسیاری از عوارض دیگر شود.

 

علائم تصویر بدنی منفی

 

عدم احساس راحتی در بدن علامت تصویر منفی از بدن است.

معمولاً به راحتی می توان تشخیص داد که تصویر بدنی منفی دارید زیرا احساسات ناخوشایندی را که نسبت به بدن خود احساس می کنید ، متوجه خواهید شد.

 

با این حال ، فشارهای اجتماعی به طور فزاینده ای باعث می شود که مردم از قسمتی از بدن خود ناراضی باشند. این نگرش ها عادی شده است. بنابراین ، اگر می خواهید بدانید که آیا از تصویر بدنی منفی رنج می برید ، می توانید شاخص های زیر را در نظر بگیرید:

 

شما از بدن و ظاهر بدنی خود احساس ناراحتی و خجالت می کنید.

 

شما بیش از حد بر روی عیوب یا قسمتهایی از آناتومی خود تمرکز می کنید و در نتیجه اهمیت آنها را برای شما افزایش میابد.

 

شاید شما رفتارهای اجباری مانند نگاه مکرر به اشکالات خود یا وزن کردن خود داشته باشید.

 

به دلیل اعتماد به نفس پایین ، تا آنجا که ممکن است از نگاه کردن به آینه خودداری می کنید.

 

زندگی روزمره شما با ناراحتی که در مورد اندام خود احساس می کنید محدود شده است. این بدان معناست که از شرکت در فعالیتهایی که شامل نشان دادن بدن شما است (مانند رفتن به ساحل یا استخر) اجتناب می کنید. همچنین به این معنی است که در مورد تعامل با دیگران احساس محدودیت می کنید.

 

برای رفع این مشکل چه گزینه های درمانی در دسترس هستند؟

 

درمان شناختی-رفتاری موثرترین روش برای درمان تصویر بدنی منفی است. این درمان می تواند به شما در شناسایی و تغییر افکار ناکارآمد و گفتگوی درونی شما که مشکل را تداوم می بخشد ، کمک کند.

 

همچنین ممکن است یادگیری تکنیک های آرام سازی برای کاهش سطح اضطراب یا کار بر روی تجربیات یا آسیب های گذشته که ممکن است در تصور ضعیف از خود و اعتماد به نفس پایین شما نقش داشته باشد ، ضروری باشد. اما مهمتر از همه ، شما باید ابزارهایی را برای مقابله با فشارهای اجتماعی و رسانه ای ایجاد کنید و یاد بگیرید که بدن خود را همانگونه که هست بپذیرید.

 

همچنین یک روانشناس می تواند به شما در افزایش اعتماد به نفس کمک کند.

 

تصویر بدنی منفی می تواند توانایی شما را در برقراری ارتباط با دیگران محدود کند و بر عملکرد شما در محل کار و روابط عاشقانه تأثیر بگذارد. همچنین می تواند سطح بالایی از اضطراب ، افسردگی و عزت نفس پایین را ایجاد کند. بنابراین ، اگر با آنچه در اینجا خوانده اید ، مطابقت دارید ، از مشورت با یک متخصص دریغ نکنید.

 

 

به یاد داشته باشید که پذیرش بدن شما بیشتر به روان شما مربوط می شود تا ظاهر واقعی شما. این بدان معناست که شما باید سعی کنید ابزارهای روانی را توسعه دهید که به شما امکان می دهد با فشارهای اجتماعی مقابله کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده