بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» اشتباهات رایج هنگام شروع یک مکالمه

اشتباهات رایج هنگام شروع یک مکالمه

رایج ترین اشتباهات هنگام شروع یک مکالمه

 

آیا از رایج ترین اشتباهاتی که افراد اصولا هنگام شروع مکالمه مرتکب می شوند، مطلع هستید؟ در این مقاله، نحوه تشخیص آنها و اجتناب از آنها را یاد خواهید گرفت.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

برقراری ارتباط با افراد دیگر کاری است که ما به طور منظم انجام می دهیم. در مقاله امروز خواهیم یافت که چرا گاهی اوقات روابط ما با دیگران موفقیت آمیز است و گاهی اوقات فاجعه به بار می آید. اینکه چرا گاهی اوقات با بعضی از افراد به راحتی ارتباط برقرار میکنیم و بعضی اوقات هم نمیتوانیم با برخی از افراد هم کلام شویم.

 

برای تأمل در اشتباهات احتمالی که در حین گفتگو مرتکب می شویم، بهتر است نگاهی به سخن گهر بار افلاطون بیاندازیم. افلاطون گفت: «مردان خردمند به این دلیل صحبت می کنند که چیزی برای گفتن دارند. "احمق ها حرف می زنند چون باید چیزی بگویند."

 

اهمیت ارتباط صحیح

 

ارتباط خوب برای برقراری روابط تجاری، ارتباط با همسر و فرزندان و انتقال موثر دانش مفید و ضروری است. از این گذشته، آیا می توانید فروشنده ای را تصور کنید که نحوه برقراری ارتباط را به خوبی بلد نباشد؟

 

این احتمال وجود دارد که این نوع از فروشندگان مجبور شوند در طول زمان شغل خود را تغییر دهند زیرا به نتایج مورد انتظار نمی رسند.

 

برخی از رایج ترین اشتباهات هنگام شروع مکالمه

 

اکنون که فهمیدیم بهبود نحوه برقراری ارتباط چقدر مهم و موثر است، باید شروع به آگاهی از رایج ترین اشتباهات خود کنیم.

 

گوش ندادن به حرف دیگری

 

ارتباط در محیط کار بسیار مهم است. بدون نگرش قاطعانه نمی توانید به اهداف خود برسید.

ممکن است فکر کنید آنچه می گویید بسیار مهم است و آنقدر هیجان زده باشید که حتی به حرف طرف مقابل گوش ندهید. این امر یک مشکل ارتباطی ایجاد می کند. در این حالت مکالمه جریان خود را از دست میدهد و دیگر دو طرفه نخواهد بود.

 

در این صورت، اگر با دیوار صحبت کنیم، نتیجه یکسان خواهد بود. یادگیری گوش دادن به تلاش زیادی نیاز دارد اگر قبلا آن را یاد نگرفته باشید پس شما نیاز به تلاش و تمرین فراوان دارید.

 

انتخاب موضوعات نامناسب

 

در این مرحله، ما در مورد موضوعاتی صحبت می کنیم که برای یک لحظه خاص مناسب نیستند.

 

به عنوان مثال، موضوعات بحث برانگیز یا بسیار منفی نمونه های خوبی هستند. برای جلوگیری از این امر، باید موضوع را با موقعیت ارتباطی تطبیق دهیم.

 

قطع حرف شخص مقابل


این یک اشتباه رایج هنگام شروع مکالمه است. گاهی منتظر نمی مانیم تا طرف مقابل حرف خود را تمام کند تا آنچه را که فکر می کنیم بگوییم.

 

یا حتی قبل از اینکه حرف طرف مقابل تمام شود شروع به صحبت می کنیم و این اصلاً خوب نیست. در واقع صحبت کردن با کسی که به شما گوش نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهد جمله‌ خود را تمام کنید، بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

 

عدم استفاده از زبان بدن مناسب

 

ارتباط غیرکلامی به اندازه کلمات مهم است. در واقع، وزن زیادی در آنچه می گوییم وجود دارد.

 

اگر به چشمان همکار خود نگاه نکنیم، حرکات بیش از حد انجام دهیم یا بدون توقف از این طرف به آن طرف حرکت کنیم، گفتگوی ما گفتوگوی جالبی از آب در نخواهد آمد. همه اینها می تواند باعث ایجاد ناراحتی در فرد مقابل شود و باید به این رفتارها توجه کرد و کنترل آنها را یاد گرفت.

 

نکاتی برای ارتباط موفق

 

اکنون که اهمیت شروع مکالمه و اجتناب از برخی اشتباهات رایج را می دانید، چگونه می توانید از این به بعد ارتباط موفقی را آغاز کنید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که اگر آنها را عملی کنید بسیار مفید خواهند بود.

 

1. هنگام شروع مکالمه علاقه نشان دهید

 

برای موفقیت در شروع مکالمه با شخص دیگری، نشان دادن علاقه ضروری است. به عنوان مثال، اگر در یک محیط کاری هستید، از آنها در مورد تجربه کاری خود بپرسید.

 

در اینجا می توانید گوش دادن فعال را برای بهبود صحبت کردن خود تمرین کنید.

 

2. خودتان باشید

 

نکته دیگر برای شروع مکالمه و موفقیت این است که خودتان باشید. این بدان معنی است که شما باید طبیعی باشید بدون اینکه سعی جلب توجه کنید.

 

طرف مقابل متوجه خواهد شد که شما تلاش می کنید تا از نظر او بهتر از آنچه که هستید به نظر بیایید، که همین امر برای ارتباط مضر خواهد بود. بنابراین، اخلاص بسیار مهم است.

 

3. مراقب ارتباطات غیرکلامی باشید

 

قبلاً گفتیم که ارتباط غیرکلامی هنگام مکالمه با افراد دیگر بسیار مهم است. بنابراین باید مراقب آن باشیم.

 

به عنوان مثالهنگام صحبت یا گوش دادن به طرف مقابل ارتباط چشمی خود را با او حفظ کرده و به در و دیوار نگاه نکنید.

 

4. هنگام شروع مکالمه آرام و خونسرد باشید

 

در نهایت، وقتی با کسی صحبت می کنید، باید آرام باشید.

بنابراین، بسیار مهم است که آرام باشیمد، طبیعی رفتار کنید و برای دیده شدن تلاش نکنید. خودتان باشید و یقین داشته باشید طرف مقابل از همنشینی با شما لذت خواهد برد.

 

کم کم می توانید اشتباهات رایج گفتاری را برطرف کنید

 

شروع مکالمه با کسی و در نظر گرفتن تمام توصیه های بالا کار آسانی نیست. گاهی اوقات مسائلی مربوط عزت نفس وجود دارد که باید توسط یک متخصص درمان شود.

 

با این حال، نکات بالا به شما کمک می کند تا یک شروع عالی داشته باشید.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده